Blog170px diy150px tante170px cv170px

torsdag den 15. september 2011

Dans Lindy Hop!

Tirsdag var jeg til introduktion til Lindy Hop, og det var simpelthen så godt! Jeg lærte virkelig noget, og forstod hvad grundtrinene var og hvordan de bruges. Det lyder måske ikke af noget særligt, men det var 5. gang jeg var til intro til Lindy Hop, og samtlige foregående gange har jeg ikke følt at jeg forstod hvordan dansen var bygget op, eller hvordan de indstuderede trin skulle bruges i praksis. Alle 5 gange har været vidt forskellige, og det her var altså den absolut bedste! NU vil jeg gå til dans hver uge, har jeg besluttet.
På Tirsdag d. 20. Sept fra 20.00-22.00 kan du også komme og være med på N.J. Fjordgades skole (på Ingerslevs Boulevard), for det er stadig for nybegyndere.

Jeg kan godt forstå hvis du tænker "Lindy-hvaffornoget?" Men se så her:



Og sådan ser det ud, når man virkelig er proffesionel:


Lindy Hop er en dans fra 1930'ernes Harlem, oprindeligt en dans for sorte mennesker. Dansen uddøde under "the great depression" da der blev indført skat på at danse når man gik i byen, men genopstod i 1980'erne da gamle optagelser af dansen dukkede op og et gammelt ægtepar der stadig kunne huske det lærte det fra sig. Nu danses der Lindy over hele verden igen og musikken der danses til er meget fantastisk! Swing og Jazz, det er lige mig!

2 kommentarer: