Blog170px diy150px tante170px cv170px

søndag den 27. november 2011

Jeg er her endnu


Selvom jeg har været fraværende på bloggen. Der er sket så meget i mit liv, jeg ved snart ikke hvor jeg skal starte! Jeg er gået fra manden, definitivt. Jeg har fundet en lejlighed – i Herning!
Jeg havde forsvoret, at jeg nogensinde skulle bo i Herning. Jeg har altid sagt, at det altid regner i Herning. At det er indremissionsk, at folk taler westjysk, at busserne aldrig kører til tiden, hvis de kommer, og at togene kører for tidligt.
Men jeg er nået dertil, at Herning er, hvad jeg gør det til. Mit liv er, hvad jeg gør det til.
Hvis jeg fokuserer negativt, er det negativt. Jeg har aldrig været så positiv, som jeg er nu!

Jeg har fundet en skøn, gammel lejlighed i Herning, med elskelige ternede parketgulve, brune bjælker, brun radiator, hvidmalede træpaneler, 70’er køkken og brunt 70’er badeværelse. Der er fede indbyggede skabe i mystiske proportioner, det er lige mig!
Skævt, skørt med mulighed for personligt præg.
Jeg har fået alle mine farvede, prikkede og gamle ting frem fra pulterkammeret, mine lyserøde møbler, min elskede røde pladespiller og alle pladerne!

Men det bedste er den enorme energi og det overskud, der kom susende, da jeg gik for mig selv. Wauw, jeg ville ønske jeg kunne beskrive det bedre, end jeg kan her. Jeg har nedtrykt mig selv for længe, og fundet mig i ting jeg ikke skulle have gjort. Min personlige udvikling har stået stille, og er nu begyndt præcis hvor den stoppede engang – min glæde og min selvstændighed er kommet tilbage og jeg er ligesom blevet mig selv igen! Det er helt underligt. Verden har stået stille, da jeg prøvede at finde kærligheden, jeg glemte nok bare at elske mig selv.
Det her er så meget større end disse ord beskriver!
De sidste uger har været meget omtumlede. Jeg har været hjemløs, jeg har været usigeligt ked af at have gjort det menneske tættest på mig så ulykkelig. Det har været hårdt og det har været en slags åbenbaring.

Jeg er ved at finde på plads i lejligheden i Herning, og det er virkelig en drøm der går i opfyldelse at indrette min helt egen lejlighed.
Jeg kan stadig ikke tro, at det er sandt. Jeg har aldrig boet helt for mig selv, altid bare drømt om det der køkken, at have mit eget prikkede service, mine forskellige gafler og amagerhylde og bakkebånd og jeg skal gi’ dig skal jeg. Nu har jeg det! Det er helt vildt.
At cykle på min flotte, nye, lyseblå cykel om morgenen til skole er den ultimative frihed.
Jeg er igang hele tiden. Jeg har ikke haft én rolig stund i Herning endnu. Det er lige, som jeg kan lide det, og som det passer mig.
Mine klassekammerater er fantastiske. Jeg er så glad for at dele by med dem nu, det fællesskab med kreative og reflekterende personligheder er mere værd end hele 70’er-lejligheds-drønet og hele det prikkede stel tilsammen!

Jeg har sååå meget at blogge om, og jeg håber det lykkes at opdatere nogenlunde, selvom jeg ikke har internet i lejligheden. Jeg har heller ikke fået fotograferet, for mig, min computer, mit kamera og hukommelseskortet dertil har været adskilt under det her flytteri.

10 kommentarer:

  1. Velkommen til Herning - det er ikke så slemt, når man nærmest altid har boet her. Håber du falder godt til!!!!
    KH Charlotte

    SvarSlet
  2. Sikke en rejse du har været på/er på! :o) Er glad på dine vegne! Selvom det uden tvivl også har været hårdt, så er det bare en kæmpe lettelse, når man endelig finder ud af at det uden tvivl var det helt rigtige at gøre! :D

    SvarSlet
  3. Havde godt tænkt på stilheden. Godt at høre fra dig, og dejligt at du har det godt. Sikke en omvæltning, kommer til at tænke på vores samtale hos Julia og det lyder da som den rigtig beslutning for dig.
    Glæder mig til at høre og se mere om det nye..

    Kh

    SvarSlet
  4. Dejligt indlæg, søde Cille. Glæder mig til billeder fra lejligheden, er sikker på du bor så fint nu :) Lad os ses snart! Kram

    SvarSlet
  5. Sikke meget der er sket i dit liv på meget kort tid. Men hvor er der rart at høre, at du befinder dig godt med din beslutning! Du skal ikke stresse over det med puden - du giver bare lyd når den er færdig:)

    SvarSlet
  6. MorsLille: Tak for det! Herning er slet ikke så farlig, bare en del anderledes end Aarhus.
    Julia Runge: Ja, der er sket en masse, og rejsen til Herning er lang, i hvert fald mentalt. ;)
    Anne: Du kan TRO der kommer masser af det nye på bloggen, for det er nærmest et helt nyt liv. Og ja, det var den rigtige beslutning, det vidste jeg nok et eller andet sted også den gang.
    Julia Hausfrau: Der kommer masser af billeder! :) Det er en rigtig Cille-lejlighed. Ja, lad os ses! Jeg håber lidt på at komme på workshop med en veninde indenfor nær fremtid.
    Malene: Ja, på 6 dage blev jeg alene, fandt en lejlighed og flyttede tværs over landet. Det var ret hurtigt. Puden ligger bare og venter på at på knaphuller, jeg kan simpelthen ikke finde den rigtige tråd, har ellers det hele liggende - der går ikke længe! :)

    SvarSlet
  7. Årh manner, du har jo lige pakket Cille ud, efter at have haft hende pakket alt for langt ned, i lang tid!
    Hvor er det alletiders, og jeg er sikker på at du kommer til at have en alletiders tid i Herning. Ih, bare jeg lige kom forbi og kunne introducere dig for min veninde Signe, som bor i Herning, og som er uddannet tekstildesigner og er fuldstændigt tosset dejlig vild med tekstil som du også er.
    Tillykke med alt det nye!

    SvarSlet
  8. Jeg håbet du falder godt til og finder, om ikke andet, så den indre ro... Godt at høre fra dig igen... her har været meget stille...

    SvarSlet
  9. Velkommen til Herning.. Håber du bliver glad for at bo her :)))
    Her er altså ikke helt så indremisionsk som rygtet siger og vi taler nogle gange næsten rigsdansk ;))
    Sikke en lækker lejlighed du har fundet..
    Hilsen Heidi (der er ærke Herningenser;)

    SvarSlet
  10. Mit hoved har været begravet dybt i arbejde og forskning og dette er helt gået hen over hovedet på mig! HERNING? Hvorfor nu det? Håber du bliver rigtig glad for det :)

    Knus K

    SvarSlet