Blog170px diy150px tante170px cv170px

torsdag den 3. november 2011

Raleigh, min nye bedste ven

Altså min bedste tohjulede ven!

Jeg har ønsket mig denne skønhed i lange tider. Da jeg først så den i vinduet i starten af året stod jeg med næsen trykket flad mod ruden og drømte om den perfekte lyseblå cykel med cremefarvede dæk, chrom-dynamo, indfarvede fælge og kædeskærm, lædersadel og jeg skal gi' dig, skal jeg!

Jeg har sendt lange blikke efter dem, der købte den før mig og cyklede deruda' i sommers. Min cykel har nemlig været i stykker siden Maj måned og jeg har ikke gjort noget ved det. Men nu! Nu cykler jeg!

Ja, altså egentlig havde jeg sparet sammen til det der spejlreflekskamera jeg brændende har ønsket mig, men jeg kunne simpelthen ikke finde forelskelsen i nogen som helst fotoforretning og synes også det var alt for dyrt i forhold til hvad kameraet jeg havde udset mig efterhånden kan fås til i Bilka og Elgiganten og sådan nogle steder.

Så en dag da jeg gik hjem fra en cafétur med min gode veninde gik jeg spontant ind i cykelforretningen og stod og glanede på min lyseblå cykel, og cirka et kvarter senere havde jeg svunget mastercard'et og det var den bedste følelse! Hurra!

Der kan både være dametaske og dansesko i kurven!

Jeg aftalte straks med mine gode venner at tage ud at cykle om tirsdagen da jeg skulle hente den, og det gjorde vi så!

Vi cyklede rundt i byen, ud af stien til Risskov langs havet, op på Dale's Café hvor min veninde arbejder og cyklede til Lindy Hop bagefter. Fantastisk!


Dagen efter kørte den tohjulede og jeg i Stof2000 og handlede ind

 Den kørte mig også på Sharks Diner og ventede på mig mens jeg fik dejlig usund diner-mad

Og den var med i baggården ved kollegiet. Den er så ny, at sadel-pleje-sedlen stadig hænger på!

I fredags mens jeg var til Elvis-koncert-show i Randers holdt den tohjulede i en privat port, der er låst om natten, og dér blev min gamle, lyserøde temmeligt falmede cykelhjelm stjålet, altså, er det ikke mærkeligt hvad nogle mennesker gør sig til tyv for?

6 kommentarer:

  1. Åh, den er skøn Cille! Jeg kan godt forstå du er glad for den :)

    SvarSlet
  2. Den ER ligeså mageløs som du fortalte om i toget! - Godt du ikke købte kameraet i stedet ;)

    SvarSlet
  3. Ej, hvor er den fin. Sådan en vil jeg også have!!:)

    SvarSlet
  4. Hurra for den nye cykel. Min gamle havelåge Raleigh fra '72 transporterer mig trofast ud til Valby hver dag og venter uden for dineren i timevis. Det må være det at de er skabt til, ik?

    SvarSlet
  5. Ja hurra for den nye cykel!
    Det lyder som en trofast Raleigh! Jeg håber min holder ligeså mange år! Og ja, de er skabt til at være trofaste og vente ved dineren, den gjorde det igen igår, selvom den blev lidt væltet og fik en ridse. Det var nok noget med julebryg der gjorde det.

    SvarSlet
  6. Hold da op, hvor er det en fin farve - den skal du være glad for;)

    SvarSlet