Blog170px diy150px tante170px cv170px

tirsdag den 10. januar 2012

Hvad kan man lave af cykelslange?

Jeg synes personligt den der cykelslange-mode er for længst uddateret og gennemtærsket. Genbrugstanken er lige mig, men det sorte gummi og de rå stempler og lapper er nok for moderne til min smag. I skolen fik jeg stillet en opgave der gik ud på at anvende netop cykelslanger, *suk* tænkte jeg. Jeg har lavet vaser med sebrabånd, armbånd med firkantede slangestykker samt flettet af smalle slange-strimler til min eks-svigermor tilbage i 2009, såeh, been there, done that.

Opgaven gik ud på at skrive en idé ned til en produkttype med et formål og et krav til udtrykket og derefter give den videre til en anden gruppe, hvilket faktisk var en virkningsfuld metode til idéudvikling!
Produktet skulle være "tilbehør til bærbar elektronik", funktionen holdbar og praktisk og udtrykket skulle være feminint.
Vi valgte at lave et iPhone cover for at beskytte bagsiden mod ridser og slag og for at give den et personligt udtryk. Genbrugstanken er igen prisværdig hvis man er til det rå, sorte gummi.

Sammensyningen er lavet ved at lave hullerne til syningen først med en hultang. Der er derefter syet i hånden med noget slidstærkt garn i en fed farve.

 Hvis du vil lave dit eget iPhone cover vil jeg anbefaler at udstanse hullerne i begge lag på en gang, det forhindrer at stykkerne "gaber" ligesom det gør forneden på dette cover.

 Hjørnerne er rundet indad for at holde coveret på plads.

 Der er huller til både høretelefoner og kamera.

 Udvendige kanter understreger det rå udtryk.

Dekorationen skulle være korssting i gummiet som kontrast til typiske mormor-broderier. Jeg elsker korssting og det kan efter min mening laves på ALT!

1 kommentar: