Blog170px diy150px tante170px cv170px

mandag den 27. februar 2012

Alternativt studiejob





I øjeblikket hjælper jeg en ny designer med hendes første designs der skal konstrueres, syes op og rettes til. Jeg er oprindeligt uddannet beklædningshåndværker (syerske/konstruktør/designassistent-grunduddannelse) og tænkte at det burde jeg kunne bruge til noget.
Jeg søgte derfor efter noget freelance arbejde og pludselig gav det pote, da jeg fik kontakt til en kvinde der har drømt om at designe tøj hele sit liv, men gået en anden vej rent erhvervsmæssigt. Nu realiserer hun drømmen og jeg hjælper hende med alt det praktiske i udarbejdelsen af de første styles.
Det er så spændende! Det er nyt og anderledes for mig at udføre andres ideer og jeg kan også mærke at det udvikler mig endnu mere personligt end fagligt.
Jeg har nogle gange skulle tænke "is i maven, is i maven, is i maven" når jeg skulle sige ja til at mødes, ja til at klippe det "rigtige" stof ud, sætte en pris på sit arbejde osv. Uha.
Men som Mads Christensen siger i Mads & Monopolet er det bedste drug at gøre noget man ikke troede man turde. Så det gør jeg. Sgu!

5 kommentarer: